Про ЗМІ та lifestyle

004.jpg

6 червня, в день професійного свята всіх українських журналістів, відбулася зустріч інтернів з Мареком Сієрантом, медіаекспертом, TV продюсером, політологом, репортером, ведучим новин, присвячена темі ЗМІ як четвертої влади.

Марек Сієрант родом із Польші. Там навчався політології. Два роки працював радником польського Міністра внутрішніх справ з медійного напрямку. Після Революції гідності переїхав до Києва і з того часу проживає в Україні. Працював на каналі «Еспресо.TV» над програмою «Шустер-Live». Це людина, яка в Польщі працювала на рівні шефа ефіру, мала у підпорядкуванні близько 300 осіб, а переїхавши в Україну почала будувати свою кар’єру спочатку. Як він сам про себе зазначив: «Піднявся з рівня хлопця, що бігає зі шнурами за кадром». Зараз він із задоволенням проводить лекції для української молоді і ділиться власним досвідом.

005.jpg

Почали із розмірковувань про те, що таке ЗМІ. Виявилося, що це поняття постійно трансформується. Якщо раніше ми могли до ЗМІ віднести телевізійний продукт, періодичні друковані видання, радіо, Інтернет, то сьогодні відчутної ваги набирають Facebook та Instagram, які стали до того самостійними одиницями, що вже не входять до категорій «Інтернет» чи «соціальні мережі». Розкручуються нові засоби, новий формат, так званий «lifestyle». 

Life style це маркетинговий інструмент, який допомагає не просто щось «продати», а викликати у споживача бажання мати певний спосіб життя, пов’язаний із «продуктом». У світі цим вже не здивуєш, а в Україні побачити всю потужність цього інструменту змогли лише під час передвиборчої кампанії Президента України Володимира Зеленського, яка, практично, пройшла в Інтернеті.

За статистикою, 40% людей не розуміють те, про що їм говорять у традиційних ЗМІ. Lifestyle ніби все спрощує, наближує до реального життя. Проте, за відео, знятими ніби власноручно на смартфон, стоїть праця провідних маркетологів. Вони наперед прораховують суспільну реакцію, влучаючи точно в ціль. Так, політика – це успішний медійний проект, - говорить Марек, - і тепер, на жаль, виграють не політичні програми, а «конкурси краси».

002.jpg

Щодо власне журналістики. В Україні немає об’єктивної журналістики, хоча це проблема не лише нашої держави. По-перше, кожен журналіст як особистість, має суб’єктивну думку, по-друге, існує явище редакційної політики. Якщо б вас запитали про стакан з водою: він частково порожній чи наповнений, що ви б відповіли? Об’єктивна журналістика мала б сказати так: на столі стоїть стакан, до такої-то межі він наповнений, а з такої-то межі – порожній. Але хто буде сприймати таку інформацію? Це ж нудно. Суспільству потрібне шоу. Show must go on! Тепер bad news це good news. Інформація має підіймати емоційний градус.

003.jpg

Цікаво прокоментував Марек Сієрант питання про роль серіалу «Слуга народу» у президентській передвиборчій кампанії В. Зеленського. На Заході політична кампанія ведеться постійно, а не як в Україні – за 2 місяці до виборів. Команда В. Зеленського, на думку Марека, почала її ще 3 роки тому. Так, в ті часи пан Зеленський на екранах телевізорів став з’являтися помітно частіше: «Квартал 95», «Ліга сміху», «Вечірній Київ», «Слуга народу». Психологія працює так, що ми звикли довіряти людині, якщо ми бачимо її всюди, сприймаємо її як свого друга. Вже з самого початку, на думку Марека, серіал був політичною технологією, план мінімум якої був зменшити рейтинг діючого на той час Президента України. Потім жарти «Кварталу» ставали жорсткішими, політичні номери знову ж таки «били» по рейтингах П. Порошенка. З’являлися у ЗМІ депресивні новини, а за ними нові сезони серіалу, де головний герой ці проблеми вирішував. Після такої кампанії, навряд чи хтось із політиків може досягти подібних електоральних успіхів використовуючи віджилі «совкові» методи. Майбутнє за lifestyle.

006.jpg

Наприкінці, на прохання інтернів, Марек Сієрант дав декілька професійних порад:

  1. Якщо вам необхідно надіслати на електронну пошту редакції лист, і ви розраховуєте на те, щоб його прочитали, не робіть цього в п’ятницю. За вихідні дні до редакції надійте стільки повідомлень, у тому числі спам, що в понеділок відповідальний менеджер з цим розбиратися не стане, а просто видалить усе без виключення.
  2. Відповідно краще надсилати повідомлення в проміжку вівторка – четверга. Зазвичай, саме по четвергам відбувається планерка, під час якої редакцією напрацьовується план роботи на наступний тиждень. Якщо повідомлення буде надіслано «вчасно», то є шанс, що його візьмуть до уваги.
  3. Якщо вам в очі впала камера, не починайте миттєво поправляти одяг і зачіску. Навіть якщо вам здається, що камера вимкнена, ви не будете цього знати напевно. Іноді камера пише лише звук, і є дуже багато інших нюансів медійної роботи. Краще зберігати природність поведінки.

001.jpg

 

benderska_tetyana.plus.png

Тетяна Бендерська

                                                           Інтернка Секретаріату Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України

Undefined